سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات] را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
کاربر(2)
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
sitemap
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :21
کل بازدید :329707
تعداد کل یاداشته ها : 1567
103/2/22
6:55 ص

همان طور که شرکت گوگل در دو هفته پیش اعلام کرده بود هم اکنون به صورت عمومی در صورتی که از دکمه +1 گوگل در سایت خود استفاده می‌کنید کاربران با نگه داشتن موس خود بر روی این دکمه دیگر مطالب توصیه شده از سایت شما را در شبکه مجازی گوگل پلاس مشاهده می‌کنند. در این نوشته از سایت تورتک به بررسی این امکان جدید و مزایای آن برای افزایش محبوبیت سایت شما می‌پردازیم.

 

آشنایی با طرز کار کادر جدید دکمه +1 گوگل

بعد از تغییر شکل دکمه +1 گوگل که با هم در نوشته گوگل ظاهر دکمه +1 را تغییر داد از آن اطلاع پیدا کردیم بروز رسانی بعدی این شرکت برای سایت و وبلاگ‌هایی که در صفحات خود از این دکمه بهره می‌برند کادر باز شو جدیدی است که با نگه داشتن موس بر روی آن ظاهر می‌شود. در این کادر جدید سعی شده نوشته‌هایی که ممکن است برای بازدید کنندگان سایت شما جالب باشد و قبلاً توسط کاربرانی در شبکه مجازی گوگل پلاس به اشتراک گذاشته شده‌اند نمایش داده شود.

کادر جدید دکمه +1

توجه داشته باشید که صفحه‌های نمایش داده شده در این کادر تنها از صفحات دامنه و زیر دامنه سایت شما انتخاب می‌شوند و برای نمایش پیشنهاد بهتر از فاکتورهایی مانند جدید بودن مطالب، کاربرانی که آن را به اشتراک گذاشته‌اند و … استفاده می‌شود. در تصویر زیر نمونه‌ای دیگر این پیشنهادها را در سایت تورتک مشاهده می‌کنید.

صفحات توصیه شده در گوگل پلاس

در صورتی که شما به حساب گوگل خود وارد شده باشید در کنار صفحات نمایش داده شده در این کادر تصویر آواتار افرادی که در حلقه های شما نیز در این شبکه مجازی وجود دارند و آن صفحات را به اشتراک گذاشته اند نمایش داده می‌شود. اگر هم اکنون از این دکمه در سایت خود استفاده می‌کنید توجه داشته باشید نیاز به انجام هیچ‌گونه تغییراتی وجود ندارد و این کادر به صورت خودکار از طرف گوگل بر روی دکمه +1 صفحات سایت شما نمایش داده می‌شود. اگر هنوز این دکمه را به صفحات سایت یا وبلاگ خود اضافه نکرده‌اید از آموزش چگونگی اضافه کردن دکمه +1 گوگل در سایت خود می‌توانید استفاده کنید.

 

آیا این امکان تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟

همان طور که می دانید قبل از این نیز گوگل از محتوای اشتراک گذاری شده در شبکه مجازی گوگل پلاس و حتی دیگر شبکه های مجازی به عنوان سیگنال برای تعیین رتبه صفحات سایت استفاده می کرد و توسط بسیاری از افرادی که در زمینه سئو کار می‌کنند استفاده از تکنیک مربوط به شبکه‌های مجازی این روزها به یکی از کلیدی ترین متد تبدیل شده است.

در کنار این موضوع همیشه نمایش محتوای ویژه و توصیه شده باعث کاهش Bounce Rate (تعداد بازدید کنندگانی که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده صفحه دیگری از سایت خارج می‌شوند) در آمار سایت و وبلاگ‌ها بوده است و فراموش نکنید که تمامی کلیک انجام شده بر روی محتوای نمایش داده شده در این کادر جدید همانند صفحه نتایج جستجوی گوگل از طرف این شرکت شمارش می‌شوند و احتمال زیادی وجود دارد که از این آمار برای نمایش صفحات توصیه شده برتر سایت شما در آینده و همچنین تعیین محبوبیت سایت شما از طرف گوگل استفاده شود.