سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آگاهترین مردم به خود، بیمناکترین آنها از پروردگارش است [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
کاربر(2)
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
sitemap
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :3
کل بازدید :329786
تعداد کل یاداشته ها : 1567
103/2/31
12:43 ع

 قوانین ما در زمینه کودک‌آزاری اشکالاتی دارد
بررسی حقوقی پدیده کودک‌آزاری 
                                       
یک استاد دانشگاه اظهار کرد: کودک‌آزاری یک پدیده جدی در جوامع غربی است اما با توجه به بعد دینی جامعه ما این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


دکتر ابوالقاسم هاشم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پرونده کودک‌آزاری «هانیه»، تصریح کرد: تحلیل این موضوع نیازمند بررسی بسترهای فرهنگی و توجه به ادامه مطلب...


  
  

 قوانین ما در زمینه کودک‌آزاری اشکالاتی دارد
بررسی حقوقی پدیده کودک‌آزاری 
                                       
یک استاد دانشگاه اظهار کرد: کودک‌آزاری یک پدیده جدی در جوامع غربی است اما با توجه به بعد دینی جامعه ما این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


دکتر ابوالقاسم هاشم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پرونده کودک‌آزاری «هانیه»، تصریح کرد: تحلیل این موضوع نیازمند بررسی بسترهای فرهنگی و توجه به ادامه مطلب...


  
  

هشدار به کلاهبرداران حقوقی/ تبلیغات وکلا غیرقانونی است
رئیس اتحادیه کانونهای وکلای ایران با انتقاد از توزیع برگه های تبلیغاتی از سوی برخی وکلا و موسسات حقوقی گفت: هرگونه تبلیغات توسط وکلای عضو کانون ممنوع است و آنهایی که اقدام به تبلیغات می کنند کلاهبردارند.
بهمن کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد توزیع برگه های تبلیغاتی از سوی برخی وکلا و موسسات حقوقی با عناوین وکالت یکساله با پرداخت 100 تا200 هزار تومان گفت: هر نوع اقدام تبلیغاتی از سوی وکلای وابسته به کانونهای وکلا ممنوع است و کانون با وکیلی که تبلیغ کند برخورد انتظامی شدید می کند.
وی افزود: این آگهی ها به هیچ عنوان منتسب به وکلای دادگستریها نیست و قطعا مربوط به افراد دیگری است که بعضا وکیل و حقوقدان نیستند و با این اقدامات کلاهبرداری می کنند.
رئیس اتحادیه کانونهای وکلای ایران اظهار داشت: گروهی از وکلا مجوزهای خود را از مرکز مشاورین قضائی معروف به (ماده 187) دریافت می کنند و برخلاف قانون کانونهای وکلا اینها قانونی برای منع تبلیغات ندارند در حالی که در قاموس وکالت تبلیغات جایگاهی ندارد.کشاورز به شهروندان هشدار داد تا در دام تبلیغات دروغین گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هر گونه تبلیغات با شماره 88702291 مربوط به اتحادیه سراسری وکلا و همچنین88886426 کانون وکلای مرکز تماس گرفته و این موارد را گزارش کنند.


  
  

تشریح مواد 337تا 339قانون مجازات اسلامی
جایگاه دیه در نظام حقوقی ایران 
یک استاد رشته حقوق دانشگاه، گفت: بر اساس ماده 338قانون مجازات اسلامی هرگاه شخصی را که شبانه از منزلش خوانده و بیرون برده‌اند مفقود شود، دعوت کننده ضامن دیه اوست مگر اینکه ثابت کند دیگری او را کشت و نیز اگر ثابت شود که به مرگ عادی یا علل دیگری در گذشته چیزی برعهده دعوت کننده نیست.
سید محمد جعفر هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در ادامه بحث اشتراک در جنایت، اظهارکرد: در ماده 338قانون مجازات اسلامی اصل بر مسئولیت کیفری و مدنی شخصی است که دیگری را شبانه از منزلش فراخوانده و دعوت شونده مفقود یا کشته شود مگر اینکه ثابت شود که به مرگ عادی، قهری یا بدون اراده و دخالت دعوت کننده فوت کرده باشد مانند مرگ در اثر رانش زمین، زلزله، سیل، رعد و برق و غیره که در این صورت هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه دعوت کننده نیست.
وی افزود: ماده 337قانون مجازات اسلامی مقرر می دارد هرگاه دو وسیله نقلیه در اثر برخورد باعث کشته شدن سرنشینان شود، در صورت شبه عمد، راننده هر یک از دو وسیله نقلیه ضامن نصف دیه تمام سرنشینان خواهد بود و در صورت خطای محض عاقله هر کدام عهده دار نصف دیه تمام سرنشینان می باشد و اگر برخورد یکی از آن دو شبه عمد و دیگری خطای محض باشد ضمان بر حسب مورد پرداخت خواهد شد. هاشمی تصریح کرد: با استناد به ماده 339قانون مجازات اسلامی، هرگاه کسی در معبر عام یا هر جای دیگری که تصرف در آن مجاز نباشد، چاهی بکند یا سنگ یا چیز لغزنده ای بر سر راه عابران قرار دهد یا هر عملی که موجب آسیب یا خسارت عابران گردد انجام دهد عهده دار دیه یا خسارت خواهد بود ولی اگر این اعمال در ملک خود یا در جایی که تصرفش در آن مجاز است واقع شود عهده دار دیه یا خسارت نخواهد بود.
منبع :اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران


  
  

منابع آزمون دفاتر اسناد رسمی ( سردفتری )
:: حقوق مدنی‌
1 ـ قانون‌ مدنی‌ درنظم‌ حقوقی‌ کنونی‌، دکتر ناصر کاتوزیان‌
2 ـ قانون‌ مدنی‌ در رویه‌ قضایی‌، سید محمدرضا حسینی‌
3 ـ مجموعه‌ سؤالات‌ طبقه‌ بندی‌ شده‌ حقوق مدنی‌، میترا ضرابی‌
::  حقوق تجارت‌
1 ـ حقوق تجارت‌، 4 جلدی‌، دکتر حسن‌ ستوده‌ تهرانی‌
2 ـ قانون‌ تجارت‌ تدوین‌ حسین‌ ساعتچی‌ یزدی‌
3 ـ قانون‌ صدور چک‌ تدوین‌ حسین‌ ساعتچی‌ یزدی‌
4 ـ قانون‌ تصفیه‌ امور ورشکستگی‌ و...
5 ـ قانون‌ ثبت‌ علائم‌ و اختراعات‌ تجاری‌
6 ـ مجموعه‌ سؤالات‌ طبقه‌ بندی‌ شده‌ حقوق تجارت‌، رضا شکری‌
 :: حقوق جزا
1 ـ محشای‌ قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌، دکتر گلدوزیان‌
2 ـ حقوق جزای‌ عمومی‌ 2 جلد، دکتر شامبیاتی‌
3 ـ حقوق جزای‌ اختصاصی‌، دکتر گلدوزیان‌
4 ـ قانون‌ مجازات‌ اسلامی‌ در رویه‌ قضایی‌، سید محمدرضا حسینی‌
5 ـ قانون‌ صدور چک‌ تدوین‌ حسین‌ ساعتچی‌ یزدی‌
6 ـ مجموعه‌ سؤالات‌ طبقه‌ بندی‌ شده‌ حقوق جزای‌ عمومی‌، رضا شکری‌
7 ـ مجموعه‌ سؤالات‌ طبقه‌ بندی‌ شده‌ حقوق جزای‌ اختصاصی‌، رضا شکری‌
 :: حقوق ثبت‌
1 ـ حقوق ثبت‌، شهری‌
2 ـ قانون‌ ثبت‌ اسناد و املاک‌ به‌ ضمیمه‌ آیین‌ نامه‌ها تدوین‌ دکتر حمید ابهری‌
3 ـ بخشنامه‌های‌ ثبتی‌ و قوانین‌مربوط‌به‌ دفاتراسناد رسمی‌ از کتاب‌ مجموعه‌ کامل‌ قوانین‌ ثبتی‌‌
4 ـ مجموعه‌ سؤالات‌ طبقه‌ بندی‌ شده‌ حقوق ثبت‌، رضا شکری‌
::  زبان‌ عربی‌: مبادی‌ العربیه‌، بخش‌ صرف‌ و نحو
 :: ادبیات‌ فارسی‌: سطح‌ دوره‌ دبیرستان‌


منبع : مجله حقوقی مجد


  
  

متن حقوق اساسی بشر کوروش پادشاه باستانی ایران
دعای کوروش در حق سرزمین ایران : اهورا مزدا ، این سرزمین را ، این مرز و بوم را از کینه ، از دشمن ، از دروغ ، از خشکسالی حفظ کند .
هر چند در روایات و معلومات اسلامی ، به نقل برخی از مفسرین ، مراد « از ذو القرنین » در قران مجید ادامه مطلب...


  
  

آسیب‌شناسی شروط ضمن عقد 
                                       
یک وکیل دادگستری گفت: شروط ضمن عقد بسیار مفید است و در عین مفید بودن، مانع به وجود آمدن یک‌سری از ناهنجاری‌ها و اختلافات در بین زوجین می‌شود.فریده غیرت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه در عقد نکاح مثل هر قرارداد دیگری طرفین یک سری شرایط را تعیین می‌کنند، عنوان کرد: ادامه مطلب...


  
  

وکیل خانواده از ضروریات فوری و جدی جامعه ماست
عسکری راد در گفت‌وگو با ایسنا
   یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکیل خانواده یکی از ضروریات فوری و جدی جامعه ماست.
حسین عسکری راد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا در ارزیابی از طرح وکیل خانواده که اخیرا از سوی رییس قوه قضاییه مورد اشاره قرار گرفت، اظهار کرد: همه مردم علاوه بر اینکه در خانه خود هستند در جامعه نیز نقش ایفا می‌کنند و لازمه ایفای نقش در جامعه خرید و فروش، قرارداد، خرید و اجاره خانه، پرداخت، دریافت و کار کردن است که همه این کارها دارای ابعاد حقوقی است حتی اگر افراد به هیچکدام از اینها نیاز نداشته باشند حداقل این است که هر شخص یک همسایه دارد و نوع مناسبات خود را در ارتباط با آن همسایه از لحاظ فنی،حقوق و تکالیف تنظیم می‌کند.
این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: زندگی جمعی مجموعه‌ای از تکالیف و حقوق است که اشراف نداشتن ادامه مطلب...


  
  

برای  دانلود  روی لینک زیر موضوع کلیک نمایید و بعد بر روی here کلیک کنید.یا اینکه برای دانلود مستقیم بر روی لینک  کلیک راست نموده و گزینه  save target as ... را انتخاب نمایید. پسورد تمامی فایلها:www.mghodrati.parsiblog.com
به کوچک و بزرگ بودن حروف دقت نمایید.

جزوه اصول فقه 5 استاد داودی برای موبایل
>>> دانلود
ق
انون مجازات اسلامی برای موبایل >>>   دانلود
قانون مدنی برای موبایل >>> دانلود
مجموعه قوانین تجارت & چک&مدنی برای موبایل >>> دانلود


  
  

متن خبر :بسمه تعالی
زمان و مهلت ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون سال 90 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز آزمون «دانشگاه آزاد اسلامی» ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 90 این دانشگاه از ساعت 9 صبح روز دوشنبه مورخ 4.11.89 از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.azmoon.org آغاز می شود.
این گزارش می افزاید مهلت ثبت نام آزمون مذکور تا ساعت 24 روز شنبه مورخ 16.11.89 ادامه خواهد داشت. داوطلبان گرامی طی این مدت می توانند با مراجعه به دفاترپستی در سراسر کشور و تهیه دفترچه راهنما و کارت اعتباری نسبت به ثبت نام از طریق پایگاه اینترنتی مذکور اقدام نمایند.
همچنین متقاضیان دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد نیز می توانند با مراجعه به دفاتر پستی و تهیه کارت اعتباری نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام نمایند.
روابط عمومی مرکز آزمون
دانشگاه آزاد اسلامی


  ادامه مطلب...


  
  
   1   2      >