سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
کاربر(2)
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
sitemap
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :26
بازدید دیروز :3
کل بازدید :329791
تعداد کل یاداشته ها : 1567
103/2/31
1:49 ع

نسخه مناسب چاپ این صفحه یادداشت نشانی این صفحه معرفی این صفحه به دیگران

اسکناس 20000 ریالی

20kobsec.jpg
20krvsec.jpg

20k1sec.jpg

1- نخ امنیتی

نخ امنیتی این اسکناس از نوع پنجره ای با روکش فلزی است و آرم بانک مرکزی نیز در زمینه آن به چشم می خورد ، این نخ درون خمیره کاغذ می باشد و فقط بخش هایی از آن در سطح کاغذ نمایان است.

20k2sec.jpg

2- ریزچاپ برجسته

ریزچاپ برجسته با نوشته " بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران " که با استفاده از وسایی بزرگ نمایی ( ذره بین ) به سادگی قابل رؤیت می باشد.

20k3sec.jpg

3- ریزحروف برجسته منفی، مثبت

ریزحروف برجسته جمله " جمهوری اسلامی ایران " بصورت مثبت و منفی در طرح گنجانده شده که با استفاده از ذره بین به سادگی قابل رؤیت می باشد.

20k4sec.jpg

4- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان

علامت مخصوص در گوشه اسکناس بطور برجسته برای شناسایی آن توسط افراد نابینا بصورت سه دایره که به آسانی قابل لمس می باشد.

20k5sec.jpg

5- واتر مارک

تصویر حضرت امام (ره) بصورت سه بعدی در خمیره کاغذ وجود دارد که برای رؤیت آن باید اسکناس را در مقابل تابش نور مستقیم قرار داد.

20k6sec.jpg

6- طرح زمینه خطی

کلیه طرح های زمینه این اسکناس بصورت خطی و با رنگ های متفاوت می باشد.

20k7sec.jpg

7- تصویر مکمل

این قسمت از اسکناس در مقابل نور، نمایشگر عدد 20000 است.

20k8sec.jpg

8- ریزمتن برجسته

ریزمتن برجسته عدد 20000 روی گنبد که با ذره بین قابل رؤیت می باشد.

20k9sec.jpg

9- چاپ برجسته

بخش هایی از این اسکناس دارای چاپ برجسته می باشد که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.

20k10sec.jpg

10- طرح مخفی

با تغییر زاویه اسکناس به نحوی که روی اسکناس بصورت افقی در مقابل چشم قرار گیرد در سمت چپ تصویر حضرت امام (ره) طرح مخفی بصورت عدد 20000 نمایان می گردد.

مرکب فلورسنت

20k12sec.jpg

با تابش نور ماورای بنفش به قسمت روی اسکناس :

  • رنگ امضاء وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی از مشکی به سبز فسفری تغییر می نماید.
  • قسمت هایی از طرح متمرکز شده در وسط اسکناس به رنگ فسفری آبی و سبز تغییر می نماید.
  • الیاف نامرئی در خمیره کاغذ نیز به رنگهای فسفری آبی ، قرمز ، سبز و زرد نمایان خواهند شد.
  • رنگ شماره سریال از قرمز به طلایی تغییر خواهد کرد.
20k12sec.jpg

با تابش نور ماورای بنفش به قسمت پشت اسکناس :

  • بخشهایی از بالای میدان نقش جهان همچنین خطوط محوطه میدان و گنبد مسجد به فیروزه ای فسفری تغییر رنگ خواهند داشت.


  
  

 

نسخه مناسب چاپ این صفحه یادداشت نشانی این صفحه معرفی این صفحه به دیگران

اسکناس 2000 ریالی

2kobsec.jpg
2krvsec.jpg
2k1sec.jpg

1- چاپ برجسته

تصویر حضرت امام خمینی(ره) در سمت راست با چاپ برجسته.

2k2sec.jpg

2- واترمارک

طرح تصویر حضرت امام خمینی (ره) در سمت چپ و در خمیره کاغذ (واترمارک) که در مقابل نور از دو طرف قابل رویت است و همانند طرح تصویر واترمارک اسکناسهای سری قبل است.

2k3sec.jpg

3- نخ امنیتی

نخ امنیتی از نوع پلی‌استر با نوشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در درون کاغذ قرار گرفته است که در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش به رنگهای سبز و آبی و قرمز نمایان می‌گردد.

2k4sec.jpg

4- نشانه برجسته برای تشخیص نابینایان

سمت چپ و پایین دو نقطه به صورت برجسته برای سهولت شناسایی این اسکناس توسط عزیزان روشندل در نظر گرفته شده است.

2k5sec.jpg

5- تصویر مکمل

سمت چپ و پایین (سمت راست مشخصه موضوع بند 4) بخشی از مبلغ اسمی اسکناس به صورت لاتین (2000) چاپ شده که با چاپ قسمت مکمل آن در پشت اسکناس در مقابل نور قابل رویت می‌باشد.

2k6sec.jpg

6- تصویر مخفی

 در قسمت وسط و پایینی روی کتیبه قهوه‌ای رنگ مبلغ اسمی اسکناس به صورت لاتین(2000) به طور مخفی چاپ شده است که با قرار دادن اسکناس در حالت افقی و در مقابل نور قابل رویت می‌باشد.

2k7sec.jpg

7- ریزچاپ

عبارت «جمهوری اسلامی ایران» در مستطیل های کوچک بنفش رنگ در قسمت بالای اسکناس به صورت ریزچاپ درج گردیده است که با ذره‌بین قابل رویت است.

2k8sec.jpg

8- شماره سریال زیر نور ماوراء بنفش

شماره سریال اسکناس به رنگ قرمز در قسمت پایین سمت راست و بالای سمت چپ با استفاده از مرکب فلورسنت چاپ شده است که زیر نور ماوراءبنفش به رنگ طلائی قابل رویت می‌باشد.

2k9sec.jpg

9- چاپ برجسته

بخش هایی از این اسکناس دارای چاپ برجسته می باشد که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ های دیگر به سادگی بوسیله انگشتان دست قابل لمس است.

 

10- الیاف نامرئی فلورسنت

استفاده از الیاف نامرئی فلورسنت در خمیره کاغذ به رنگهای سبز ، آبی ، قرمز و زرد در رو و پشت اسکناس که مقابل تابش اشعه ماوراءبنفش قابل رویت است.

 

11- مرکب فلورسنت

استفاده از مرکب فلورسنت در بخش اعظم سطح اسکناس و بخشی از پشت اسکناس که در زیر نور ماوراءبنفش به رنگ سبز روشن دیده می‌شود.


  
  

مشخصات امنیتی اسکناس و ایران‌چک

مشخصات امنیتی و قابل بررسی اسکناس و ایران چک به شما کمک می‌کند تا به راحتی اسکناس‌های واقعی را از موارد تقلبی و جعلی آنها تشخیص دهید. در اسکناس‌های صادره توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موارد متعددی از خصوصیات امنیتی وجود دارد که تشخیص آنها با اندکی دقت برای شما آسان خواهد بود. در بیشتر موارد بهتر است به یک خصیصه اکتفا نکنید بلکه موارد بیشتری را جهت حصول اطمینان بیشتر بررسی نمائید. دقت داشته باشید که نگهداری و استفاده از اسکناس‌های جعلی پیگرد قانونی دارد.

در زیر مشخصات امنیتی برخی اسکناس‌ها و ایران‌چک‌ها آورده شده است.

» اسکناس 2000 ریالی  
» اسکناس 20000 ریالی  
» اسکناس 100000 ریالی 2.75 MB -   PDF icon
» ایران چک پانصد هزار ریالی 3.75 MB -   PDF icon
» ایران چک یک میلیون ریالی 2.61 MB -   PDF icon

  
  

سپرده‌ای زرین برای دوراندیشان
بانک صادرات ایران به عنوان طلایه دار ارائه خدمات نوین بانکی، با هدف جلب رضایت مشتریان، اقدام به معرفی طرح «سپرده طلا» برای تمامی قشرهای جامعه کرده است تا از این رهگذر، سپرده گذاران بتوانند ضمن حفظ ارزش سرمایه اولیه خود، از افزایش قیمت طلا نیز بهره‌مند گردند.

شرایط حساب

افتتاح حساب سپرده طلا برای اشخاص حقیقی و حقوقی در تمامی شعب بانک صادرات ایران امکان‌پذیر است و مشتریان می‌توانند با پرداخت معادل ریالی، مبلغ ارزی هر گرم طلا و خرید حداقل 5 گرم طلای 24 عیار، حساب جاری ارزی بر پایه طلا افتتاح کنند. در این حساب برای افتتاح کننده، یک گواهی رسید حساب سپرده طلا (غیرقابل نقل وانتقال) صادرمی‌گردد. چنانچه صاحب حساب درکمتر از دوماه از زمان افتتاح حساب، درخواست استرداد وجه حساب خود را نماید، معادل ریالی ارز مندرج در برگ گواهی رسید (به مأخذ روز) به وی پرداخت خواهد شد. اما بعد از سررسید دوماهه، همه مشتریان می‌توانند درهر زمان که مایل باشند نسبت به دریافت سپرده خود براساس ارزش روز فروش طلا اقدام نمایند. مشتریان باید حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تاریخ افتتاح حساب، تمایل خود را نسبت به تمدید یا عدم تمدید سپرده، به بانک اعلام نمایند.

مزیت‌های سپرده طلا

 

1.     درمقایسه با خرید فیزیکی طلا، درهزینه‌هایی همچون هزینه ساخت و کارمزدهای مختلف صرفه‌جویی خواهد شد.

2.     ارزش پول حفظ می‌شود و صاحب حساب از سود قابل توجه حاصل از افزایش قیمت طلا درشرایط مختلف اقتصادی برخوردار می‌گردد.

3.     ریسک‌های مربوط به نگهداری طلا درمقابل سرقت، مفقود شدن و... بدون هیچ هزینه‌ای پوشش داده‌ می‌شود.

4.     درصورت تمایل، مشتری می‌تواند با افتتاح سپرده جدید مبلغ سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد.

 

لیست شعب منتخب عرضه طرح سپرده طلا

 

در صورتیکه سئوالی در خصوص طرح سپرده طلا دارید به بخش پرسش و پاسخ زیر مراجعه کنید:

اساسا این سپرده چیست؟
سپرده طلا یا طرح حساب جاری بر پایه ارزش طلای بانک صادرات ایران ،علاوه بر حفظ ارزش پول، با ایجاد ارزش افزوده مردم را در برابر بالارفتن تورم بیمه می نماید. این طرح سرمایه های راکد را نیز به سرمایه مولد تبدیل می نماید.
مردم می توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک صادرات ایران که لیست آنها در سایت اینترنتی این بانک درج شده است،نسبت به افتتاح این حساب اقدام نمایند.
متصدی بانک بعد از مراجعه و درخواست مشتری ، نرخ طلا را در آن لحظه و حدود گرم طلایی که مشتری می تواند خریداری نماید  را اعلام می نماید و در صورت تمایل و ارائه مبلغ لازم از سوی مشتری ، گرم طلای مورد نظر با عیار 24 با تبدیل قیمت ارزی به ریال با نرخ مرجع بانک مرکزی به مشتری فروخته شده و برگه گواهی حساب بر پایه ارزش طلا به مشتری ارائه می گردد.لازم به ذکراست در این مرحله یک درصد هزینه های بانک از مشتری اخذ می گردد و برگه گواهی حساب غیر قابل انتقال می باشد و مختص سپرده گذار خواهد بود.

این حساب چه مزیتی بر سایر حسابهای بانکی دارد؟
مزیت این حساب آنست که  حساب جاری است یعنی بر خلاف سپرده های مدت دار هر زمان که بخواهید می توانید پول طلای خود را دریافت نمایید .مزیت دیگر آنست که اگر  این حساب را باز نمایید ، در میان مدت و بلند مدت سود بالاتر از سپرده مدت دار(که درسالجاری نرخ سودشان کاهش یافته است) دریافت خواهید نمود.لیکن در کوتاه مدت بازار طلا و نتیجتا حساب طلا تا حدی ریسک پذیر است.

این حساب برای چه اقشاری از جامعه مفید می باشد؟
- خانم ها که می خواهند پس انداز خود را در برابر تورم حفظ نمایند.
- شرکتهای دولتی که اجازه ی افتتاح سپرده مدت دار ندارندو می خواهند ارزش بودجه خود را حفظ نمایند.
- صاحبان طرحهای عمرانی برای حفظ ارزش پول خود تا سررسید هزینه ها
 
-وهمچنین افراد دور اندیش و سرمایه گذار

 

 

آیا با هر میزان پول می توان حساب طلا باز نمود ؟
حداقل پول شما باید معادل قیمت خرید 5 گرم طلای 24 عیار باشد.
در حال حاضر حداقل باید پول شما  حدود 2.500.000 ریال یعنی دویست و پنجاه هزار تومان باشد.

 

آیا می توان به طور مثال 5.5 گرم طلا خرید؟
خیر . گرم طلا خریداری شده باید حتما مضرب صحیحی از یک گرم باشد ، به عبارت دیگر شما یا می توانید 5 گرم طلا خرید نمایید و بقیه پول خود را دریافت نمایید و یا مبلغ لازم برای خرید6 گرم طلا را بپردازید.

 

آیا این حساب باید در نزدیک ترین شعبه به محل سکونت افتتاح گردد؟
خیر در افتتاح این حساب شرایط عمومی افتتاح حساب جاری منجمله بعد مسافت ، استعلام چک برگشتی و معرف وجود ندارد و صرفا ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، برای  احراز هویت کافی است.


آیا این حساب دسته چک ،کارت الکترونیکی و... دارد؟
خیر. با وجودی که این حساب ، حساب جاری می باشد لیکن بدلیل شرایط اختصاصی آن دارای دسته چک، کارت الکترونیکی و نتیجتا قابل برداشت در دستگاههای خود پرداز نمی باشد و تنها در صورتیکه صاحب حساب به شعبه افتتاح کننده مراجعه نماید می تواند کل پول طلای خود را با قیمت طلا در همان زمان دریافت نماید و حساب را ببندد.


آیا می توان موجودی این حساب را افزایش و یا کاهش داد؟
این حساب هر بار افتتاح و بسته می شود.برای افزایش موجودی باید حساب جدید با قیمت روز افتتاح گردد و هر بار می توان به این نحو مجودی را افزایش داد.


رسید بانک در قبال طلای خریداری شده از سوی مشتری چگونه است؟
بانک یک برگ گواهی حساب جاری بر پایه طلا به مشتری ارائه می نماید.که بدلیل باطل نمودن تمبر بر روی آن جزء اوراق بهادار محسوب و ارزش آن معادل طلای فروخته شده به مشتری می باشد و بانک پرداخت معادل ریالی به قیمت روز میزان طلای برگ گواهی را تضمین می کند.

اگر برگه گواهی حساب جاری گم شود، چه کار باید کرد؟
این گواهی غیر قابل انتقال است و چون مشخصات بازکننده حساب در سیستم نرم افزاری شعبه موجود می باشد لذا امکان تقلب در گواهی بسیار کم است.علی ایحال بانک در صورت اعلام کتبی متقاضی مبنی بر مفقود شدن گواهی حساب ، ظرف 5 روز گواهی حساب المثنی صادر می نماید و تاریخ این گواهی همان تاریخ گواهی اولیه است و هیچ حقی از دارنده گواهی ضایع نمی شود.


چرا قیمت طلای اعلامی از سوی بانک با قیمت طلای بازار طلا فروشها متفاوت است؟
 یک نکته بسیار مهم در اینجا باید مورد توجه قرار بگیرد و آن اینست که طلای بانک عیار 24 داردو درجه خلوص آن 995 می باشد ولی عیار طلای مرسوم در بازار17 یا 18 عیار می باشد.از طرف دیگر قیمت طلای اعلامی از سوی بانک با توجه به قیمت جهانی طلا اعلام می گردد بنابراین افزایشهای بی دلیل و حبابهای قیمت طلا در ایران را شامل نمی شود.
در ضمن معادل ارزی طلا با قیمت نرخ مرجع بانک مرکزی محاسبه و دریافت و یا پرداخت می شود که با نرخ ارز آزاد متفاوت است.


برتری حساب طلا بر اوراق مشارکت چیست ؟
هرچند خرید اوراق مشارکت نیز توصیه می گردد لیکن در بسته سیاستی-نظارتی بانک مرکزی در سالجاری ، بازخرید اوراق مشارکت تنها در بورس اوراق بهادار انجام می شود و عدم امکان نقد شدن اوراق مشارکت در بانکها تا حدی برای عموم مردم کار را مشکل می نماید.همچنین اگر سود اوراق مشارکت مثلا 16% سالیانه  باشد ، برای سود ماهیانه باید 16% را بر 12 تقسیم نماییم نتیجه آنکه  برای حفظ ارزش پول در میان مدت و بلند مدت ، حساب طلا بهترین انتخاب است.

 

اگر مشتری احتمال بدهد که درآینده تنها بخشی از پول سپرده طلا را نیاز دارد ، چگونه افتتاح حساب نماید؟
چون امکان تقلیل مبلغ حساب طلا وجود ندارد مشتری می تواند دو حساب طلا با مبالغ کمتر باز نماید و در صورت نیاز یکی از آنها را تسویه نماید.
اگر قیمت طلا در روز مراجعه مشتری برای بستن حساب کاهش یافته باشد ،  آیا بانک ضرر او را تأمین می نماید؟
تجربه نشان داده است که روند قیمت طلا در میان مدت و بلند مدت همواره صعودی می باشد لیکن در صورت کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی ، در حال حاضر بانک تضمینی بر پرداخت حداقل معادل مبلغ اولیه مشتری را ندارد ولی راهکارحل این موضوع در دستور کار مدیران بانک قرار دارد.
حتما اطلاع دارید در خرید فیزیکی طلا نیز قیمت ها ثابت نیست اما آمار نشان می دهد ظرف مدت10 سال گذشته قیمت طلا حدود 6 برابر افزایش پیدا کرده است.


آیا بعد از بازنمودن حساب ، هر موقع مشتری به شعبه مراجعه نماید ، پول طلای مندرج در گواهی حساب را به قیمت همان زمان مراجعه به بانک دریافت می نماید؟
در حال حاضر تا 180 روز این امر درست است. اما او باید ظرف 7 روز تا پایان تضمین 180 روز، به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه و فرم درخواست تمدید گواهی حساب طلا را تکمیل نماید و در صورت موافقت بانک ، تضمین حساب مذکور برای مدت 180 روز دیگر تمدید می گردد.در مرحله تمدید هیچ گونه کارمزدی اخذ نمی گردد البته بانک در اسرع وقت این سقف را با اخذ وکالت از جانب شما حذف خواهد کرد.


اگر مشتری ظرف 7 روز تا پایان 180 روز برای تمدید حساب طلا ی خود به بانک مراجعه ننماید، بانک چگونه عمل خواهد نمود؟
در زمان مراجعه مشتری ، بانک حساب طلا  را با آخرین قیمت طلا در روز سررسید 
(180 روز بعد از افتتاح حساب) محاسبه و به مشتری می پردازد.


 آیا قیمت طلا در بانک روزانه اعلام می گردد؟ 
خیر . در ابتدای اجرای طرح حساب طلا ، قیمت طلا در هر ساعت  اعلام می گردد ولی در ادامه ممکن است این اعلام نرخ به چند دقیقه یک بار و یا لحظه ای تغییر نماید.لذا ممکن است در یک روز، افراد یک خانواده هر کدام طلا را باقیمتهای متفاوت از بانک دریافت نمایند. دلیل این امر نیزآنست که قیمت طلا در بانک مطابق با نرخ جهانی می باشد وقیمت طلای جهان نیز در هر لحظه تغییر می نماید.


شعب از چه ساعتی افتتاح حساب طلا را انجام میدهند؟
از حدود ساعت 10 صبح .


 حساب طلا به صورت ارزی می باشد یا ریالی؟
حساب طلا ارزی می باشد و با مراجعه مشتری و دریافت ریال از او،میزان ارزلازم به قیمت فروش برای او محاسبه و در زمان بستن سپرده طلا نیز ارز با قیمت خرید برای مشتری محاسبه می گردد. لیکن بابت این تبدیل ارز هیچگونه کارمزدی اخذ نمی گردد