تعداد ملائکه روایت شده که ادمیان یک دهم جنیان اند وجن و بنی ادم یک دهم حیوانات خشکی وانان یک دهم پرندگان و پرندگان یک دهم حیوانات دریایی وکل انان یک دهم ملا ئکه زمین وکل ملائکه یک دهم ملائکه در اسمان دنیا و به همین ترتیب تا اسمان هفتم سپس کل انها در مقابل ملا ئکه کرسی تعداد محدودی اند وکل انها در مقابل یکی از پایه های عش الهی یک دهم است که عرش الهی 600000 پایه دارد حالا تمام این ها در مقابل ملائک روی عرش مانند قطرها از دریاست
منبع:http://www.quranthebeshelper.samenblog.com
توصیف دوزخ چهارشنبه 15 تیر 1390 :: 8:23 عصر :: جمع تو دیدم,پس ازین هیچ پریشان نشوم*راه تو دیدم,پس ازین همراه ایشان نشوم دوزخ جایگاه کافران و منافقانی است که هیچ نور ایمانی در دلهایشان ندارند,نساء 140و 168وانفال 36و گنجایش آن چنان است که پس از در بر گرفتنِهمه ی تبهکاران باز هم هل من مزید میگوید.ق 30 شعله های آتش از هر سو زبانه میکشد و صدای گوش خراش و خشم آلود آنها بر وحشت و اضطراب می افزاید.هود 106وانبیاء100و فرقان 12و ملک 7-8 قیافه ها عبوسُ درهم کشیده و سیاه و زشتُ چروکیده است,آل عمران 106 ملک 27 مومنون 104 زمر 60 و
< language="java">
چهارشنبه 15 تیر 1390 :: 8:23 عصر :: نویسنده : قمر
یا لطیف جمع تو دیدم,پس ازین هیچ پریشان نشوم*راه تو دیدم,پس ازین همراه ایشان نشوم دوزخ جایگاه کافران و منافقانی است که هیچ نور ایمانی در دلهایشان ندارند,نساء 140و 168وانفال 36و گنجایش آن چنان است که پس از در بر گرفتنِهمه ی تبهکاران باز هم هل من مزید میگوید.ق 30 شعله های آتش از هر سو زبانه میکشد و صدای گوش خراش و خشم آلود آنها بر وحشت و اضطراب می افزاید.هود 106وانبیاء100و فرقان 12و ملک 7-8 قیافه ها عبوسُ درهم کشیده و سیاه و زشتُ چروکیده است,آل عمران 106 ملک 27 مومنون 104 زمر 60 و حتی در چهره فرشتگان دوزخیان هم اثری از مهر و عطوفت و نرمی دیده نمیشود,تحریم 6و 91 دوزخیان با غل و زنجیر و بندهای آهنین بسته شده اند,رعد5وابراهیم 49و سبأ33و غافر71والحاقه32و دهر 4 و آتش سراپای آنان را فرا گرفته,ابراهیم 50وفرقان 13وانبیا98وجن15وتحریم6 و خودشان آتش گیره و هیزم آنند,بقره24وآل عمران 10وانبای98وجن15 در فضای دوزخ جز آه و ناله و ضجه و فریاد دوزخیان و نهیب دوزخبانان صدایی به گوش نمیرسد,فرقان13-14وانشقاق11 بر سر و زوی تبهکاران آب جوشان میریزند که اندرون آنان را نیز ذوب میکند,حج19و20ودخان48 و هر گاه از فرط عطش والتهاب درخواست آب کنند,آب داغ و آلوده و گندیده ای به آنان داده میشود که آن را با حرص و ولع مینوشند,انعام70ویونس4وکهف29وواقعه42و44ومحمد15 و غذایشان از درخت زقوم است که از آتش میروید و خوردن آن بر سوزش درونشان می افزاید,صافات62تا66ودخان45وواقعه52و53ونبأ25 و لباسشان از ماده ی سیاه و چسبنده ای است که خود موجب عذابشان میگردد,ابراهیم17وطه74وفاطر36 وهمنشینان شیاطین و جنیان گنهکارند که آرزوی دوری از آنان را میکنند,زخرف38و39وشعرا94و95وص85 و نسبت به یکدیگر نیز لعن و نفرین میفرستند,اعراف38و39وعنکبوت25ومرسلات35و 36 همین که بخواهند زبان عذر خواهی به درگاه الهی گشایند فرمان دورباش و ساکت باش خاموششان میکند,مومنون108و روم57وغافر52ومرسلات35و36 پس به دوزخبانان پناه میبرند که شما از خدا بخواهید که اندکی از عذاب ما بکاهد, پاسخ میشنوند:مگر خدای متعال پیامبرانش را مبعوث نفرمود و حجت را بر شما تمام نکرد؟.غافر49و50 بار دیگر درخواست مرگ میکنندو جواب میشنوند که شما برای همیشه در دوزخ خواهید ماند, زخرف77 و با اینکه مرگ از هر سوی بر ایشان می بارد,نمی میرند,ابراهیم17وطه74وفاطر36 و هر چه پوست بدنشان بسوزد بار دیگر پوست نوئی می روید و عذابشان ادامه می یابد,نساء56
اینها اخباری از دوزخ و دوزخیان است از قول خداوند سبحان که در قرآن شریف آمده.سوره ها و آیه ها را نیز ذکر کردم تا دسترسی به آن راحتر باشد.قطعا آیاتِ دوزخ بیشتر از اینهاست که اگر عمری برای فردا و فرداها بود نوشتنش را ادامه خواهم داد. خواندن آیات دوزخ برای من همراه با ترس و اشک و بند آمدنِ نفس است. آنقدر که احساس میکنم در حال مرگم. اما با هر بار خواندن نیز هوشیار میشوم برای گریز از این جایگاه بد و خوفناک. زیرا به یقین این من هستم که دوزخ را به خودم نزدیک و بهشت را از خودم دور میسازم...یا انشاالله برعکس. اگر خواندید و تأثیری بر حالتان داشت لطفا برای مغفرت قمرِ گنهکار دعا کنید. الهی در راهم، اگر در باره ام گویی لم نجد له عزما چه کنم.
ادامه دارد... |
منبع:http://www.quranthebeshelper.samenblog.com
اگر خداوند این دنیا شما را مجازات کرد بدانیدرحمت بزرگی نصیبتان کرده وگذاشته پاک به ان دنیا بروید و بدانید که خدا ارحم الراحمین است
منبع:http://www.quranthebeshelper.samenblog.com
خدا قرار است پولی را به شما بدهد وحالا یا می توانید ان را حرام کنید وشاید هم زود تر ان پول را بگیرید ویا می توانید کاملا حلال ان را دریافت کنید ودنیا واخرت خود را تضمین کنید
منبع:http://www.quranthebeshelper.samenblog.com
شما جهنم نمی روید بلکه جهنم می برنتان قدرت ما روحانیون زیاد شده قبلا 4نفر را در یک عقد محرم می کردیم الان دو طایفهرا دوستی گفت سهبار کربلا رفته ام گفتم افرین دو بار از یزید بیشتر رفتی شمر دوازده بار مکه رفت قبلا جلو ماشین ون یکاد بوده الان اسکلت برقی
دوستی میگفت بیا فساد را رواج دهیم تا اماممان ظهور کند من گفتم من و تو اگر فساد کنیم پس کی می خواهد یاور امام زمان باشد تو نترس غربی ها فساد می کنند
می گوییم تلویزیون سه بعدی 600 اینچ عالی است وسر ودست برایش می شکنیم اما برای دنیای بی نهایت اینچ چند بعدی که خداوند مجانی در اختیار ما قرار داده است شکر گذاری نمی کنیم و قدرش را نم دانیم واقعا داریم در حق خودمان ظلم می کنیم خدا که به شکر گذاری ما نیازی ندارد بلکه فقط برای سعادت خودمان است پس تا پول چیزی را نپردازیم وبرای ان زحمت نکشیم قدر ان را نمی دانیم
نقش غایی امام در نظام آفرینش
«علی ربانی گلپایگانی»
به نقل از : مجله انتظار شماره 31
چکیده
امام، انسان کاملی است که صفات کمال خداوند در عالیترین درجة ممکن در او تجلی و تبلور یافته است. او خلیفه و حجت خداوند در زمین و در میان انسانها است. غایت ـ در کارهای اختیاری ـ مرتبهای از کمال و جودی است که فعل به انگیزه آن، از فاعل صادر میشود و به آن، غرض و هدف نیز گفته میشود.
از دیدگاه عقل، غایت و هدف جهان که فعل خداوند حکیم است، سر انجام به خدا منتهی میگردد؛ اما در مرتبهای پس از آن، موجودی است که نسبت به موجودات دیگر، از کمال وجودی بالاتری برخوردار است. این موجود، انسان کامل است که در قوس صعود، از عقول مفارقه نیز فراتر میرود.
از قرآن کریم نیز به دست میآید که هدف از خلقت عالم، انسان کامل بوده است. انسان کامل، امام و پیشوای بشریت در حرکت به سوی کمال مطلوب است. مقصود نهایی از آفرینش جهان، انسانی است که هر زمان از عالی ترین مرتبة معنویت و کمال وجودی ممکن برای غیر خداوند برخوردار است. چنین انسانی خلیفه خدا در زمین است.
در روایات اسلامی نیز بر این مطلب تأکید شده است که امام، حجت خداوند در زمین است و اگر لحظهای در زمین وجود نداشته باشد، زمین، اهلش را فرو خواهد برد. این بدان معنا است که وجود امام که مصداق عالی انسان کامل است، فلسفه و غایت خلقت زمین است و وجود معلول بدون علت غایی آن، محال است.
کلید واژهها: امام، انسان کامل، حجت خداوند، علت غایی، فلسفه خلقت، خلیفه خدا در زمین.