سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! . . . در دیده ام نور و در دینم بینش بنه . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
کاربر(2)
لینک دلخواه نویسنده

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

صفحات اختصاصی
 
sitemap
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :0
کل بازدید :329673
تعداد کل یاداشته ها : 1567
103/2/19
10:58 ع

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از شینهوا، وی بسیاری از تمرین های خود را با شامبورگر انجام می دهد که پیش از این به عنوان مرد قهرمان جهان در رشته بدنسازی شناخته شده بود.

شامبورگر در طول 18 سال گذشته توانسته است در 9 ماراتن شرکت کرده و 2 مسابقه بدنسازی را ببرد و حال  مربی این زن مسن جهان است.



شفرد مسن ترین زن بدنساز جهان تاکید کرده است که سن تنها یک عدد است و همه می توانند در همه سنین به مقام های قهرمانی دست پیدا کنند.

این زن هر روز در ساعت 3 از خواب بیدار شده و به تمرین های ذهنی می پردازد و پس از آن پیاده روی روزانه خود را در پارک نزدیک آنجا آغاز می کند.

وی هر روز قبل از ناهار 10 مایل پیاده روی می کند و تنها غذایی که برای ناهار استفاده می کند برنج ساده، سینه مرغ و سبزیجات است.

  
  
اینم سوال هوش جواب در آخر نوشته شده پسخودتان را گول نزنید و اول سوال ها را با دقت جواب دهید سپس پاسخ ها را ببینید.

تذکر:برای دیدن جواب ها دکمه های CTRL + A را از کیبورد خود همزمان فشار دهید.

سوال اول:
شما در یک مسابقه سرعت شرکت کرده‌اید.
از نفر دوم سبقت می‌گیرید؟
اکنون در چه جایگاهی قرار دارید؟

سوال دوم:
اگر از نفر آخر سبقت بگیرید، جایگاه شما .... ؟

سوال سوم:
یه سوال خیلی ساده ریاضی!
توجه: این مسئله فقط باید در کله شما حل شود! از کاغذ و قلم و ماشین‌حساب استفاده نکنید.
1000 تا بگیر و 40 تا بهش اضافه کن.
حالا 1000 تای دیگه بهش اضافه کن.
حالا 30 تا اضافه کن.
1000 تای دیگه اضافه کن.
حالا 20 تا اضافه کن.
حالا 1000 تای دیگه هم اضافه کن.
حالا 10 تا بهش اضافه کن. مجموعش چقدر شد؟

سوال چهارم:
پدر مریم پنج تا دختر داره:
نانا،
نِ‌نِ
نی‌نی
نُ‌نُ
اسم دختر پنجم چیه؟

سوال پنجم:
خُب، حالا سوال جایزه‌دار:
یه آقای کر و لالی میخواد مسواک بخره. با در آوردن ادای مسواک زدن، می‌تونه خواسته‌اش را به دکاندار حالی کنه و موفق به خرید مسواک بشه...
سوال:
حالا اگه یه مرد کوری بخواد عینک آفتابی بخره، چطوری باید منظورش رو به فروشنده حالی کنه؟
.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

برای دیدن جواب ها دکمه های CTRL + A را از کیبورد خود همزمان فشار دهید.



جواب سوال 1:
اگر پاسخ شما جایگاه اول بوده، به‌طور حتم شما دارید اشتباه می‌کنید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جایگاه او را به دست خواهید آورد پس دوم می‌شوید!

جواب سوال 2:
اگر پاسخ شما جایگاه یکی مانده به آخر بوده، دوباره دارید اشتباه می‌کنید!
به من بگو ببینم: تو چطور میتونی از نفر آخر سبقت بگیری؟؟؟

جواب سوال 3:
مجموعش شد 5000 تا؟
جواب درست در حقیقت 4100 می‌باشد!
قبول نداری؟ با ماشین حساب دوباره حساب کن!
امروز قطعاً روز تو نیست.

جواب سوال 4:
نونو؟
نه ! البته نه.
اسمش مریمه!
سوال رو دوباره بخون.

جواب سوال 5:
اون فقط باید دهنشو باز کنه و اینو از فروشنده بخواد. به همین سادگی!

 

 

 

ممنون از توجه شما


  
  










































به نوشابه بگو نه!  

 

















  ? دلیل برای دشمنی با نوشابه  
 
     

 
 

 
 









   









 



















 









به نوشابه بگو نه!  









 
 

 

 
     
 







   

 

آیا نوشابه در فهرست خرید خانواده شما قرار دارد؟ آیا هنگام خرید مواد غذایی در فروشگاه نوشابه های رژیمی را انتخاب می کنید؟ اگر تصور می کنید نوشابه های رژیمی کم ضررتر هستند، لازم است بدانید مصرف هر نوع نوشابه گازدار صرف نظر از مقدار کالری و نوع شیرین کننده آن می تواند به بدن آسیب برساند و سیستم ایمنی را ضعیف کند. باور ندارید؟ این هم دلایلش:


 


 


? اضـافـه وزن، چاقـی و دیـابـت


نوشابه های گازدار به دلیل مقدار بسیار زیاد قند و رادیکال های آزادی که دارند موجب آسیب به بافت های بدن، چاقی و اضافه وزن، ابتلا به دیابت و پیشرفت عوارض و مشکلات ناشی از دیابت می شوند.


 


 


? سـوء تغـذیـه


افرادی که به جای نوشیدنی های سالم مانند شیر کم چرب و آبمیوه طبیعی نوشابه گازدار می خورند احتمال دارد به مقدار کافی ویتامین A، کلسیم و منیزیم دریافت نکنند. اسیدفسفریک موجود در نوشابه های گازدار موجب برداشت کلسیم و منیزیم از بافت های بدن می شود و مقدار این مواد مغذی را در بدن کاهش می دهد. کلسیم و منیزیم به کارکرد بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. بررسی ها نشان داده احتمال ابتلا به پوکی استخوان در افرادی که زیاد نوشیدنی گازدار مصرف می کنند، بیشتر است و پوکی استخوان در آنها زودتر آغاز می شود.


 


 


? شـیـریـن کننـده هـای مصنـوعـی


بعضی ها تصور می کنند تنها نکته منفی مصرف نوشابه های گازدار قند زیاد و کالری بالای آن است و به همین خاطر به جای مصرف نوشابه های گازدار معمولی که با شیرین کننده های پرکالری شیرین شده اند از نوشابه های گازدار رژیمی استفاده می کنند و چون خیالشان از بابت مقدار کالری این مواد راحت است بدون هیچ محدودیتی این نوشابه ها را مصرف می کنند. در حالی که بررسی ها نشان داده است نوشابه های رژیمی هم با اضافه وزن ارتباط دارند. نتیجه یک مطالعه با بررسی ???? فرد نشان داده است که احتمال چاقی و اضافه وزن در افرادی که نوشابه رژیمی مصرف می کنند با نوشیدن هر بطری نوشابه ?? درصد بیشتر می شود. سلول های بدن در پاسخ به هر طعم شیرین نسبت به ذخیره چربی و کربوهیدرات اقدام می کنند و این مساله موجب گرسنگی بیشتر می شود. همچنین شیرین کننده ها ترشح انسولین را بیشتر می کنند و در نتیجه توانایی بدن برای سوزاندن چربی کاهش پیدا می کند. حقیقت تلخ دیگر آن است که تاثیر مصرف نوشابه های رژیمی بر کاهش وزن از نظر علمی به اثبات نرسیده است و هنوز هیچ مطالعه ای نشان نداده است که نوشیدن نوشابه های رژیمی به کاهش وزن کمک می کند.


 


 


? بـطـری هـای پـلاسـتـیـکـی


ضررهای نوشابه های گازدار رژیمی و غیررژیمی تنها به قند زیاد و رادیکال های آزاد و اسید فسفریک موجود در آنها محدود نمی شود. حتی بطری های پلاستیکی نوشابه برای سلامت مضر هستند و می توانند ما را بیمار کنند. این بطری نوعی ماده شیمیایی سمی موسوم به بیسفنول A یا BPA دارد که می تواند از بطری به نوشابه و پس از مصرف نوشابه به بدن ما وارد شود. بررسی ها نشان داده است که BPA با تعداد زیادی از بیماری ها از جمله نقص سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد. اگر نگران سلامت کودکتان هستید، مراقب باشید به مصرف نوشابه و سایر نوشیدنی هایی که در بطری های پلاستیکی عرضه می شود، عادت نکند. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند از کودکان در برابر تماس با محصولات حاوی این ماده به ویژه محصولاتی که هر روز استفاده می شوند محافظت کنیم. منبع: ریدرزدایجست


 


 


? وقتی نوشابه سیاه می خورید چه اتفاقی می افتد؟


? ?? دقیقه بعد


?? قاشق چایخوری شکر وارد بدن تان می شود. می دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می گیرد و شیرینی اش را خنثی می کند.


? ?? دقیقه بعد


قند خون تان بالا می رود و به ترشح ناگهانی و یک جای انسولین منجر می شود. کبدتان شروع می کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.


? ?? دقیقه بعد


حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک های تان گشاد می شود، فشار خون تان بالا می رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می کند. گیرنده های آدنوزین مغز حالا بلوک می شوند تا از احساس خواب آلودگی جلوگیری کنند.


? ?? دقیقه بعد


ترشح دوپامین افزایش پیدا می کند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می کنند، تحریک می شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجر می شود.


? ?? دقیقه بعد


اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند. میزان بالای قند خون و شیرین کننده های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می شوند.


 


 


? مدتی بعدتر


کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت ها نیز از دست می رود.


... و بالاخره


کم کم آن غوغایی که در بدن تان ایجاد شده بود فروکش می کند و نوبت به افت قند می رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک پذیر می شوید یا خیلی کرخت و بی حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده اید؛ آبی که می شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می کنید.


 


 


? نگاه متخصص تغذیه


دکتر مسعود کیمیاگر


متخصص تغذیه و رژیم درمانی


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


نوشابه دشمن رژیم است


به طورکلی نوشابه ها مواد مفیدی نیستند. مصرف نوشابه های غیررژیمی به دلیل کالری بالایی که دارند توصیه نمی شود. یک لیوان نوشابه غیررژیمی بیشتر از ??? کالری انرژی دارد. همه انواع نوشابه های گازدار به دلیل تداخل در جذب کلسیم مفید نیستند. نوشابه های گازدار برای دستگاه گوارش هم مفید نیستند و آن را تنبل می کنند. همچنین این نوشابه ها وابستگی ایجاد می کند و پس از مدتی فرد به مصرف آنها عادت می کند. نوشابه های رژیمی همه مضرات نوشابه های غیررژیمی را دارند منهای کالری زیاد. در واقع کالری این نوشابه ها بسیار کم و نزدیک به صفر است. به همین دلیل این نوشابه ها چاق کننده نیستند و مصرفشان موجب بالا رفتن قند خون در افراد دیابتی نمی شود. بهتر است در رژیم غذایی از نوشابه استفاده نشود و مصرف آن به هفته ای یکبار یا ?? روز یک بار محدود شود. اما اگر کسی اصرار به خوردن نوشابه دارد یا به دلیل اینکه غذا خشک است و از گلو پایین نمی رود می خواهد همراه غذا نوشابه بخورد بهتر است نوع رژیمی آن را انتخاب کند. به طور کلی ترجیح بر این است که افراد نوشابه های بدون گاز را انتخاب کنند و به جای نوشابه همراه غذا نوشیدنی هایی مانند دوغ و آب پرتقال بخورند. به عنوان مثال غذاهایی مانند ساندویچ ها و پیتزاهای حاوی کالباس و سوسیس بهتر است با آب پرتقال خورده شوند. آب پرتقال حتی نوع مصنوعی اش به دلیل ویتامین C که دارد ضررهای کالباس و سوسیس مانند تولید نیتروزآمین را خنثی می کند.


 


 


? نگاه ارتوپد


دکتر تقی بغدادی


فوق تخصص ارتوپدی کودکان


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران


نوشابه دشمن استخوان است


بیشتر نوشابه های گازدار، یک محلول قندی به اضافه کافئین هستند اما ممکن است نوشابه های رژیمی، قند یا شیرینی غیرقندی کمتری داشته باشند. بعضی نوشابه ها هم ترکیب کافئین ندارند.


اثر عمومی نوشابه ها بخشی مربوط به قند است که با مصرف زیاد باعث افزایش وزن می شود و بخشی مربوط به کافئین. کافئین می تواند سبب کاهش تراکم استخوان شود و جذب کلسیم را کاهش دهد. مصرف بیش از حد قند در برنامه غذایی از طریق نوشابه هم تعادل ترکیبات لازم در سوخت وساز بدن یعنی تناسب قند، چربی و پروتئین را به هم می زند و هم وزن تغییرات در ترکیب استخوان را افزایش می دهد. توصیه متخصصان تغذیه، کاهش مصرف یا


مصرف نکردن نوشابه های گازدار است. این نکته در کودکان بیشتر مورد توجه است زیرا عادت به مصرف زیاد نوشابه گازدار و افزایش وزن، فعالیت فیزیکی کودکان را محدود می کند و آثار منفی روان تنی در آنها خواهد داشت. کافئین هم می تواند در آنها اختلال خواب به وجود آورد و اگر شرایطی مانند کاهش فعالیت فیزیکی و افزایش وزن هم موجود باشد، کافئین ماهیت استخوان را تغییر و تراکم آن را کاهش می دهد.


 


 


? نگاه دندانپزشک


دکتر سید احمد موسوی


اندودنتیست و عضو هیات علمی دانشگاه


نوشابه دشمن دندان است


مطالعات نشان داده است که اسید موجود در نوشابه های گازدار می تواند موجب ساییدگی و پوسیدگی دندان ها شود. این نوشیدنی ها بیشترین تاثیر مخرب را بر ساختمان مینای دندان دارند. نوشابه های گازدار به خصوص بر دندان کودکان زیر شش سال اثر تخریبی بیشتری دارند و توصیه می شود پدر و مادرها فرزندان خود را به خوردن این نوشیدنی ها عادت ندهند.


البته به خصوص در افرادی که دارای حساسیت های دندانی هستند، علاوه بر نوشابه ها، نوشیدنی هایی مانند آب پرتقال، آبلیمو، آب گریپ فروت و انواع چای روی دندان ها آثار نامطلوبی دارند. مهم این است که بعد از نوشیدن نوشابه یا این آبمیوه ها دندان ها با آب شسته شوند و مسواک نزنید زیرا مسواک زدن باعث تشدید اثر مخرب این نوشیدنی ها خواهد شد. در پایان توصیه می کنم تا حد امکان از خوردن نوشابه پرهیز کنید. اگر هم تمایل به مصرف آن دارید، حتما از نی استفاده کنید تا تماس مواد آن با سطح دندان کمتر شود. برای تشخیص مشکلات دندان در مراحل اولیه و پیشگیری از مشکلات شدیدتر، هر شش ماه یک





  
  




















































































 
گلشیفته فراهانی با کت وشلوار و پاپیون /تصاویر
 
 
























گلشیفته  فراهانی با کت وشلوار و پاپیون /تصاویر  









 
 

 
 








   

 


 












    در شماره می ووگ پاریس عکس هایی از گلشیفته فراهانی منتشر شده است.













   
   



 
 
















     

در شماره می ووگ پاریس عکس هایی از گلشیفته فراهانی منتشر شده است.


 
 












   
   

 

 














      آینده نیوز (ayandenews.com)  
 

 







گلشیفته‌‌فراهانی














 
 











  چاپ   بازگشت  


 


























گلشیفته  فراهانی با کت وشلوار و پاپیون /تصاویر


 













گلشیفته  فراهانی با کت وشلوار و پاپیون /تصاویر


 

 















 Facebook  Twitter  Friend Feed  Delicious  Google Reader   ارسال به شبکه‌های اجتماعی











 








 



















 
گلشیفته فراهانی می خواهد به وطن برگردد!
 













   
   

گلشیفته فراهانی که سه سال قبل با این ادعا که سینمای ایران برای او کوچک است از ایران مهاجرت کرده بود، پس از ماهها این در و آن در زدن در هالیوود و پیدا نکردن پروژه ای در خور توجه برای کار به تازگی تصمیم گرفته به ایران بازگردد.
? فروردین ????




  
  












1:40:07 PM



 


 


آلبوم جدید لیدی گاگا با نام "به این روش متولد شده ام" در تاریخ ?? می رسما" منتشر خواهد شد اما پنج روز قبل از این تاریخ در اینترنت پخش





  
  
سلام !!

اگه می خواین بدونین که چه نوع شخصیتی دارین این آزمون رو با توجه به واقعیت پاسخ بدین و تفسیر آزمون هم در ادامه ی مطلبه

 

1. آیا در مکالمات روزمره‌ی خود روی برخی کلمات تاکید می‌کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

2. آیا سریع غذا می‌خورید و سریع حرف می‌زنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

3. به نظر شما باید به کودکان آموزش داد تا همیشه بهترین باشند؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

4. آیا وقتی کسی کند و آهسته کار می کند، بی‌حوصلگی نشان می‌دهید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

5. آیا وقتی دیگران حرف می‌زنند، آنها را وادار به تند حرف زدن می‌کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

6.آیا وقتی احساس می‌کنید محدود شده‌اید یا باید در رستوران، منتظر خالی‌شدن میز باشید، از فرط عصبانیت دیوانه می‌شوید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

7. آیا وقتی کسی برای شما حرف می‌زند، همچنان افکار شخصی خودتان را دنبال می‌کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

8. آیا سعی می‌کنید در حال اصلاح صورت یا آرایش، صبحانه هم بخورید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

9. آیا اتفاق می‌افتد که در تعطیلات نوروزی یا تابستانی کار کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

10. آیا همیشه مباحث مربوط به موضوعات مورد علاقه‌ی خودتان را دنبال می‌کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

11. آیا اگر وقت‌گذرانی کنید، خودتان را گنهکار می‌دانید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

12. آیا آن قدر مشغول کار هستید که متوجه اطراف خودتان یا مثلا متوجه تغییر دکوراسیون خانه نمی‌شوید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

13. آیا با مادیات بیشتر از مسایل اجتماعی درگیر هستید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

14. آیا سعی می‌کنید فعالیت‌های خود را در کمترین زمان برنامه‌ریزی کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

15. آیا همیشه به‌موقع سر قرار حاضر می‌شوید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

16. آیا اتفاق افتاده است که برای بیان نظر خودتان مشت گره کنید یا مشت بزنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

17. آیا موفقیت‌های خود را به توانایی سریع کار کردنتان نسبت می‌دهید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

18. آیا احساس می‌کنید کارها باید همین حالا و خیلی سریع انجام گیرد؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

19. آیا برای انجام‌دادن کارهای خود، همیشه سعی می‌کنید ابزارهایی را به کار ببرید که بیشترین بازده را دارند؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

20. آیا هنگام بازی، آن‌چه برایتان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، این است که برنده بازی باشید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

21. آیا معمولا حرف دیگران را قطع می‌کنید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

22. آیا وقتی دیگران تاخیر می‌کنند، عصبانی می‌شوید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

23. آیا پس از غذا خوردن بلافاصله از سر میز یا از سر سفره بلند می‌شوید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

24. آیا همیشه احساس می‌کنید عجله دارید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 

25. آیا از عملکرد فعلی خود ناراضی هستید؟

بلی   خیر    نمی‌دانم

 


  
  

وقتی علائم احتمالی یک بیماری را در خود احساس می کنید، ابتدا چه کاری انجام می دهید؟ به داروخانه مراجعه می کنید و از نسخه پیچ می خواهید تا دارویی به شما بدهد؟ از عطاری سر کوچه تان توصیه قبول می کنید؟ یا علائم تان را با یکی از نزدیکان خود در میان می گذارید؟ صادقانه باید بگوییم که معمولا اولین کاری که اکثر ما انجام می دهیم، مراجعه به پزشک نیست...


دکتر


ادامه مطلب...


  
  

خستگی نیز یکی دیگر از علائم مبهم سرطان است. این مشکل می‌تواند بعد از پیشرفت سرطان اتفاق بیفتد، اما ممکن است ابتدای سرطان‌هایی مثل لوکمی (سرطان خون) یا برخی سرطان‌های روده هم ایجاد شود.


سرطان



  
  

امروز یه بنده عزیز خدا از من چیزی رو خواست که نتونستم خواسته اش رو قبول نکنم...

اهل دل... بسم الله...

ایها الناس!... یه بنده خدایی می خواد آدم بشه و می خواد یاد بگیره که چطور خودشو درست کنه و گناه رو ترک کنه!

پیشنهادتون چیه؟... راه درست سیر و سلوک به سوی خدا عملا چیه؟....

اون بنده خدا همینا رو گفت که براتون بنویسم و منم اینجا آوردم...

در ادامه گفت... شاید کسی باشه که بتونه راهنمایی کنه... هم من و هم شما غریبیم و به اون صورت کسی رو نداریم... شاید خدا کمک کرد و کسی اومد و دست ما رو هم گرفت...  

بعضیا میگن صدای دل آدم از یه کبوتر هم بلند تر میپره و میره سفر... قبول داری؟

به قول یه عزیزی...

بعضیا با دیدن این گنبدای طلایی به فکر عیار و رنگ طلای اون میفتن و جلال و شکوه طلا و طلایی!!... بعضیا هم یاد چهار تا تیکه سنگ و سپیده دم و در های مشّبکیه بسته.... و اهل و تبار خاکهای آسمانی...

میبینی؟...  از این نما چیزی که دیدی چی بود؟...



آخ آخ آخ.... اینهمه زائر...؟
ببینم اینا همشون بیکارن؟... اینا کار و زندگی ندارن؟... اینا ... اینا...
واسه چی اومدن؟...
بعضی ها هم فقط دنبال بلیط هواپیما و قطار هستن برای سفر...!
شما چطوری میری سفر؟... کجا میری؟


Slate
< border=0 name=I1 src="http://commenting.persianblog.ir/ucomments.asp?id=4794561" frameBorder=0 width=569 height=258>
Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
 
  
  
<      1   2   3   4   5      >